На Србија и недостигаат околу 5.000 здравствени работници и 10.000 професионални возачи, јави дописникот на МИА од Белград.

Анестезиолози, невролози, педијатри, офталмолози се само дел од специјалистите кои недостигаат во здравствените установи во Србија, а нивниот број дополнително е „преполовен“ поради пандемијата на коронавирус, пишува порталот Нова рс.

Според анализата на Фискалниот совет од 2021 година, Србија има дефицит од 5.000 здравствени работници. Но, проценката на Институтот за јавно здравје „Д-р Милан Јовановиќ-Батут“ покажа дека на здравствениот систем на Србија му недостигаат повеќе од 1.000 доктори, врз основа на што Владата му наложи на Министерството за здравство да ги преземе сите мерки и да доведе млади дипломирани студенти во болниците.

Ангажирањето на 1.000 лекари ќе значи многу за нашиот здравствен систем, но само доколку се упатат на дефицитарни специјализации. Тоа значи дека ќе почекаме уште неколку години овие млади лекари да почнат да работат како специјалисти. Во бирото над 1.000 лекари чекаат вработување, и не знаеме што ќе биде со нив. На Србија и недостигаат специјалисти, а таа титула не се добива преку ноќ. Се надеваме дека барем некои од овие млади луѓе ќе добијат постојана работа, бидејќи најчесто се случува министерот да објави вработување, а потоа дипломираните да добијат договори на определено време, кои траат три-шест месеци, по што надлежните ги раскинуваат, изјави неврологот д-р Горица Ѓокиќ, претседател на Главниот одбор на Сојузот на лекари и фармацевти на Србија.

Покрај здравствени работници, Србија се соочува со постојан одлив и недостиг на професионални возачи, а единствен начин да се спречи тоа е укинување на забраната за возење за категорија Е пред навршени 21 година, како и пониски цени за дозволите за камиони, тврдат претставници на домашниот патен транспортен сектор, пишува Данас.

Економистите имаат поинакво мислење и наведуваат дека не може да се запре масовното заминување на професионалните возачи во развиените земји без да се зголемат нивните приходи во Србија. Домашните транспортни компании се соочуваат со сериозен недостиг од работна сила и се проценува дека во овој момент во Србија недостигаат околу 10.000 возачи на камиони, автобуси и други големи возила. Проблемот ќе се влоши доколку производството почне да расте, бидејќи ќе нема кој да превезува суровини и готови производи.

Проблемот е што голем број искусни возачи заминуваат во пензија, а од друга страна младите не сакаат да се занимаваат со возачка професија. Имено, иако средните сообраќајни училишта во Србија ги стекнуваат потребните теоретски знаења за управување со големи камиони, сегашните законски решенија се такви што полагањето практична обука е возможно само кога ќе се наполни 21 година. Голем број млади луѓе кои завршиле сообраќајни училишта тоа целосно ги демотивира, бидејќи мора да чекаат две до три години по завршувањето на училиштето за да стекнат услов да се занимаваат со професијата. Тие не можат да го направат тоа и затоа се решаваат да се занимаваат со други работи или да заминат во странство каде што веднаш по завршувањето на средното образование можат да бидат возачи, изјави Неџо Мандиќ, претседател на деловното здружение „Меѓународен транспорт“.

Србија остана без доволен број возачи и затоа што добивањето потребна лиценца кога се во прашање камионите може да се добие само во овластени центри за обука и е скапа, дури 3.000 евра.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.