Откако Европската унија воведе нови царини за електричните возила од кинеско производство, Кина испрати официјална жалба до Светската трговска организација (СТО) барајќи од Брисел да го промени својот став.

Последниот потег на Пекинг, „тенко прекриен“ на дипломатски јазик, покажува дека Кина нема да седи мирно додека ЕУ го зголемува притисокот врз електричните возила, кои се продаваат на европскиот пазар.

Во тужбата, Кинезите ја обвинуваат ЕУ дека нема „фактичка и правна основа“ за зголемувањето на царините и тврдат дека ги прекршува правилата на СТО со злоупотреба на трговските мерки. Министерството за трговија на Кина додава дека ја поднело тужбата за да ги заштити развојните интереси на индустријата за електрични возила и глобалната соработка за зелена трансформација.

Кина побара консултации со ЕУ и даде рок од 60 дена да се постигне договор пред СТО да интервенира со панелот за спорови.

Портпаролот на министерството изјави за „Блумберг“ дека Кина бара од ЕУ да се соочи со грешките и веднаш да ги исправи своите незаконски практики и заеднички да ја одржуваат стабилноста на глобалниот синџир за снабдување со електрични возила и економската и трговска соработка Кина-ЕУ.

Во месеците по воведувањето на тарифите, кинеските и претставниците на ЕУ одржаа разговори во обид да преговараат за заемно прифатливо решение. Сепак, немаше договор пред воведувањето на тарифите на крајот на октомври. SAIC беше погодена со најголеми зголемувања на царините од сите други, кои изнесуваат 35,3 отсто. Зголемувањето за Geely е 18,8 отсто, додека BYD треба да плати дополнителна давачка од 17 отсто. Овие бројки се во прилог на постојната царина од 10 проценти.

Маркос Шефчовиќ, шефот за трговија на ЕУ, оваа недела е во Кина, што е знак дека Брисел целосно не се откажал од постигнувањето договор.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.