Светските рафинерии за нафта не можат да му обезбедат на светот доволно дизел гориво, пишува „Блумберг“.

Во написот се наведува дека договорите за дизелот достигнале рекордна цена – над 140 долари за барел. Дополнително, ситуацијата ја влошува и намалувањето на производството на нафта од лидерите на ОПЕК+, Саудиска Арабија и Русија.

Покрај тоа, според изданието, многу фабрики почнале да работат побавно поради жешкото лето на северната хемисфера, па испораките престанале. Истовремено, се појаснува дека состојбата со дефицитот може да се влоши.

Претходно цената на нафтата „брент“ надмина 94 долари за барел.

„Шпигел“, исто така, истакнува дека Германија го зголемила купувањето на руска нафта за 12 пати.

Ние сме изложени на ризик да видиме континуирана затегнатост на пазарот, особено за дестилати, кои доаѓаат во зимските месеци. Рафинериите се борат да го задржат чекорот“, вели Торил Босони, шеф на одделот за нафтениот пазар во Меѓународната агенција за енергија, мислејќи на категоријата гориво што го вклучува дизелот.

Ситуацијата е предизвикувачка за глобалната рафинирана флота која со месеци е оптоварена со слабо производство.

Истовремено, има притисок врз нив да произведуваат други производи, како што се авионско гориво и бензин, за кои побарувачката силно се врати“, вели Калум Брус, аналитичар во „Голдман Сакс груп инк“ (Goldman Sachs Group Inc).

Други горива

Сето ова доаѓа на врвот на глобалниот систем за рафинирање што ги затвори помалку ефикасните погони кога „Ковид-19“ ја уништи побарувачката. Сега потрошувачката се враќа, но многу рафинерии ги нема.

Сè уште постои надеж дека кризата со дизелот може да се намали. Со приближувањето на постудените зимски месеци, временските ограничувања на рафинериите се намалуваат – дури и ако некои од нив ќе бидат подложени на рутинско сезонско одржување.

Сметаме дека маржите се надминаа засега“, вели Брус, додавајќи дека растегнатото позиционирање на пазарот и привремената природа на некои прекини во рафинеријата може да предизвикаат пресврт.

Сепак загриженост

И покрај тоа, сè уште има грижи за снабдувањето од некои клучни земји извозници на дизел.

Русија – сè уште главен снабдувач на светот и покрај западните санкции – посочи дека сака да го ограничи обемот на гориво што го испраќа на глобалните пазари.

Кина – уште еден потенцијален вентил за олеснување на снабдувањето – неодамна издаде нова квота за извоз на гориво, но трговците и аналитичарите во Азија велат дека обемот што моментално се планира нема да биде доволен за да се спречи тесниот пазар до крајот на годината. Испораките во земјата се заглавени близу петгодишните сезонски минимум во поголемиот дел од 2023 година.

Тие пониски текови се појавуваат во клучните центри за складирање. Забележливите залихи во САД и Сингапур моментално се под сезонските нормални нивоа. Залихите во земјите на ОЕЦД се пониски отколку пред половина деценија.

Зголемените цени на дизелот, исто така, може да ги поттикнат рафинериите да му дадат приоритет на горивото за сметка на производството на бензин.

Слаба побарувачка

Ситуацијата за дизелот можеше да биде полоша бидејќи растот на потрошувачката не беше толку робустен како другите делови на барелот.

Месечниот извештај на ИЕА минатата недела предвидуваше раст на потрошувачката за околу 100.000 барели дневно оваа година. Тоа се споредува со речиси 500.000 барели дневно за бензин и повеќе од 1 милион барели дневно за авионско гориво и керозин.

Тоа е проблем со снабдувањето во срцето. Европските рафинерии, исто така, не беа во можност да соберат залихи во текот на летото поради широко распространетите непланирани прекини што ги оставија залихите тесни пред зимата“, вели Јуџин Линдел, шеф на рафинирани производи во консултантот ФГЕ.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.