Шведскиот режисер Рубен Остлунд е најавен за претседател на овогодинешниот Кански филмски фестивал во мај.
Од неговиот успех со освојувањето на посакуваната „Златна палма“ по втор пат минатата година со неговиот повеќекратни награден „Триаголник на тагата“, Швеѓанецот ќе го предводи панелот, 50 години по неговата сонародничка Ингрид Бергман.
По Френсис Форд Копола и Емир Кустурица, Остлунд станува,третиот двократно наградуван режисер кој станал претседател на жирито и првиот што ја преземал оваа улога годината по неговото крунисување.
Како реакција на неговото назначување, Остлунд рече: „Среќен сум, горд и понизен што ми е доверена честа да претседавам со жирито на овогодинешниот филмски фестивал во Кан. Ниту едно друго место во светот не буди таква желба за кино кога се крева завесата на филм во конкуренција. Каква шанса да се биде таму со овие познавачи кои се посетителите на фестивалот во Кан. Искрено верувам дека филмската култура минува низ клучен период. Киното е единствено. Ние го споделуваме. Гледањето заедно бара повеќе од она што е се прикажува и го засилува искуството. Тоа ни дава нешто толку различно од допаминот што се лачи со лизгањето на поединечните екрани“.
Лудило на модерните зависности
Хипнотичкиот ефект на мобилната модерна технологија е тема на која Остлунд честопати се осврнувал во и надвор од неговата работа на големиот екран, така што неговото претседавање со жирито би можело да сигнализира нешто за кинематографските пуристи.
Во само шест долгометражни филмови, режисерот има две селекции на Un Certain Regard, од кои ја доби наградата на жирито во 2014 година, пред да дебитира во конкуренција. Веднаш штом беше вклучен, двапати му беше доделена „Златната палма“. Прво за „Плоштад“ на 70. Кански филмски фестивал, потоа за неговиот следен филм „Триаголник на тагата“, награден минатата година.
Неговиот следен краток филм, „Автобиографска сцена број 6882“, ги содржи сите состојки на неговото идно дело, кои се афирмирани во Среќна Шведска, долгометражен филм избран на Un Certain Regard во 2008 година.
Во Snow Therapy, претставена на Un Certain Regard во 2014 година, оваа ситуација добива форма на лавина каде таткото претпочита да се засолни со својот мобилен телефон наместо да ги спасува своите деца и неговата сопруга. Последователната драма и комедијата доаѓаат од конфронтацијата помеѓу нашите основни инстинкти и она што општеството го диктира е вистинскиот начин на однесување.
Во 2017 година, во „Плоштад“, тој фиктивализира уметнички експеримент што го спроведе во неговата родна земја. Филмот брилијантно ги разгледува границите на јавниот простор, уметноста и нашиот животински дел.
„Како претседател“, заклучува Рубен Остлунд, „Ќе ги потсетам моите колеги од жирито за улогата на киното. Добриот филм се поврзува и со колективното искуство, поттикнува размислување и ве тера да разговарате за тоа. Значи, ајде да видиме филмови заедно!”
Седумдесет и шестото издание на Канскиот филмски фестивал ќе се одржи од 16 до 27 мај
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Comments are closed for this post.