Гугл наскоро ќе започне кампања против дезинформациите во пет земји-членки на Европската унија, изјавија од компанијата во пресрет на европските избори и новите и построги правила за онлајн содржините.

Граѓаните на ЕУ во јуни ќе изберат нов Европски парламент, а претставниците стравуваат дека ширењето на дезинформации на Интернет може да влијае на гласачите. Франција, Полска и Германија во понеделникот ја обвинија Русија дека воспоставила разработена мрежа на веб-страници за ширење проруска пропаганда.

Европскиот закон за дигитални услуги, кој стапува на сила оваа недела, ќе бара од главните интернет платформи и пребарувачите да направат повеќе за борба против нелегалната содржина и ризиците за јавната безбедност.

Почнувајќи од оваа пролет, интерната единица на Гугл која се занимава со закани, Јигсау, ќе лансира серија анимирани реклами на платформи како што се ТикТок и Јутјуб во пет земји-членки на ЕУ: Белгија, Франција, Германија, Италија и Полска. Овие реклами ќе бидат преведени на сите 24 службени јазици на Европската Унија.

Од гледачите на рекламата на Јутјуб ќе биде побарано да пополнат краток прашалник со повеќекратни одговори, осмислен да процени што сте научиле за дезинформациите. „Пребункинг е единствената техника, барем според тоа што сум видела, која работи подеднакво ефикасно низ политичкиот спектар“, рече Бет Голдберг, шеф на истражување во интерната единица на Гугл.

„Други мерки за контрола на дезинформациите, како што е проверката на фактите, може да придонесат за поларизација бидејќи тие доаѓаат откако информацијата веќе се прошири“, додаде Голдберг.

Истрагата на ЕЕАС (Службата за надворешно дејствување на Европската унија) во јануари откри 750 инциденти со грешни информации кои намерно ги ширеле странски актери, од кои многумина ја поддржувале руската инвазија на Украина.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.