Европската автомобилска индустрија „се лизга во бездна“, објави „Блумберг“, кој го проучувал обемот на работа на фабриките на 5-те најголеми европски производители на автомобили (БМВ, Мерџцеде-Бенз, Стелантис, Рено и ВАГ) и дојде до заклучок дека 14 од 31 голема фабрика работат со капацитет помал од 50%.
Ниту еден од овие пет не може да се врати на нивото од пред пандемијата. Работите се особено лоши за „Рено“, кој е заглавен во повторно опремување на фабриките за производство на електрични возила кои ја губат популарноста, како и „Мерцедес“, кој од 2022 година воопшто не може да го зголеми обемот на производство. Голема прилина за тоа е што идејата за развој на премиум брендот за електрични автомобили со необичен и нејасен дизајн не успеа.
Како што анализира „Блумберг“, ако се погледне географијата на производство, Шпанија е во најдобра позиција: 5 од 6 фабрики немаат проблеми со обемот на работа, но само една фабрика има обем на работа од нешто повеќе од 50%. Ситуацијата е најлоша во Италија – 3 од 4 фабрики се во црвената зона и имаат неилузорна веројатност да бидат затворени. Акционерите на „Стелантис“ дури поднесоа тужба против производителот (повеќето италијански фабрики припаѓаат на овој концерн) поради прикривање на слабостите и надувување на вредноста на хартиите од вредност.
Не за џабе италијанските власти ненадејно се разбрануваа: Министерството за животна средина се спротивстави на забраната за мотори со внатрешно согорување од 2035 година, а италијанскиот премиер Марио Драги објави извештај од 400 страници во кој пишува дека минатите успеси на Европа се задржани на евтини енергетски ресурси и извоз во Кина.
Сега мораме да купиме ЛНГ, кој е за 50% поскап од гасоводот (како резултат на тоа, гасот е 354% поскап отколку во САД), а струјата е 158% поскапа отколку во САД. Дури и нарачките за одбрана (63%) во 2023 година беа дадени во САД. Европската економија стана едноставно неконкурентна, изјави Драги.
„Блумберг“ анализира дека судејќи според предлозите кои ги искажа Драги, воопшто не се размислува за напуштање на влијанието на САД. Има само апстрактни предлози како потребата да се забави еколошката агенда доколку е во спротивност со економијата, да се склучат профитабилни договори со добавувачите на суровини, да се интегрираат пазарите на капитал, да се елиминираат противречностите во закони… Во принцип, за сите добри работи, против сè лошо. Во однос на специфичностите, има само зголемување на трошоците за одбрана. Но, тогаш повторно, зошто овие наредби за одбрана не би отишле во САД?
Ваквата нејасна политика доведе до фактот дека најстарите претпријатија во Германија, пред се индустриските, масовно банкротираат. Бројот на големите стечаи во првата половина на 2024 година се зголеми за 41%. Не е изненадувачки што романската „Дачиа“ сега е број 1 производител на автомобили во Европа. Ги произведува најевтините автомобили, а сега тие заземаат водечка позиција на европскиот пазар. Истиот Фолксваген станува прескап за луѓето.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Comments are closed for this post.