Исчезнувањето на летот MХ370 на Малезија ерлајнс пред десет години со 239 патници останува една од најголемите воздушни мистерии во светот, пишува Ројтерс.

Боингот 777 исчезна на пат од Куала Лумпур кон Пекинг на 8 март 2014 година. Анализата на сателитски податоци покажа дека авионот најверојатно се урнал некаде во јужниот дел на Индискиот Океан, во близина на брегот на Западна Австралија, пренесува Хина. Сепак, по две големи претреси не е пронајдено ништо значајно. Ова се дел од деталите од потрагата по MХ370 и нерешените мистерии за тоа што се случило:

Што е познато?

Последниот сигнал од авионот бил примен околу 40 минути по полетувањето од Куала Лумпур за Пекинг. Набргу потоа транспондерот бил исклучен и авионот не можел да се следи. Воениот радар покажа дека авионот ја напуштил патеката на летот за да лета назад над северна Малезија и островот Пенанг, а потоа во Андаманското Море кон врвот на индонезискиот остров Суматра. Потоа се сврте кон југ и се изгуби секој контакт.

Подводни пребарувања

Малезија, Австралија и Кина започнаа подводна потрага на површина од 120.000 квадратни километри во јужниот дел на Индискиот Океан врз основа на податоците од автоматските врски помеѓу сателитите и авионите на Инмарсат. Потрагата, која чинеше околу 200 милиони австралиски долари (143 милиони американски долари), беше прекината по две години во јануари 2017 година. Во 2018 година, Малезија ја прифати понудата на американската компанија за истражување „Оушн Инфинити“ за тримесечно пребарување, со договор на компанијата да и биде платена само доколку го најде авионот. Таа потрага опфати 112.000 квадратни километри северно од првичната целна област и исто така се покажа неуспешна. Заврши во мај 2018 година.

Остатоци

Повеќе од 30 парчиња отпад се собрани долж брегот на Африка и на островите во Индискиот Океан, но само три е потврдено дека се фрагменти од крила од летот MХ370.Поголемиот дел од отпадот беше искористен во анализата на примерокот со надеж дека ќе се намали можната локација на авионот.

Истражувачки извештај

Во извештајот од 495 страници за исчезнувањето на MХ370, објавен во јули 2018 година, се вели дека контролите на Боинг 777 најверојатно биле намерно изманипулирани за да се оттргне од предвидениот пат, но иследниците не можеле да утврдат кој е одговорен.

Извештајот, исто така, укажа на грешките направени од центрите за контрола на летање во Куала Лумпур и Хо Ши Мин Сити и издаде препораки да се избегне повторување на инцидентот.

Инспекторите не понудија никакви заклучоци за тоа што се случило со авионот и нагласија дека заклучокот зависи од пронаоѓањето на остатоците од авионот.

Теории на заговор

Неможноста да се лоцира местото на несреќата на MХ370 поттикна бројни теории на заговор, кои се движат од механички дефект или пад на далечински управувач до побизарни објаснувања како киднапирање вонземјани и руски заговор. Во последниве години, некои експерти рекоа дека најверојатното објаснување е дека искусен пилот намерно го пренасочил авионот од предвидениот пат.Инспекторите, сепак, рекоа дека нема ништо сомнително за потеклото, финансиските работи, обуката и менталното здравје на капетанот или на копилотот.

Нова потрага?

Малезискиот премиер Анвар Ибрахим оваа недела изјави дека владата е подготвена повторно да ја отвори истрагата за исчезнувањето на MХ370 доколку се појават нови докази.

Министерот за транспорт Ентони Лок рече дека американската компанија за истражување на морското дно „Оушн Инфинити“ била поканета да разговара за новиот предлог за пребарување.

Локе рече дека Малезија ќе разговара за соработка со Австралија за продолжување на потрагата откако малезискиот кабинет ќе го одобри предлогот на „Оушн Инфинити“.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.