Реформата на железницата е како лечење на тешка болест како ракот, нема универзален лек тоа што на еден ќе му помогне на друг нема.  Затоа ви велам дека секоја земја е за себе, но нашите системи се релативно слични, рече Слободан Росиќ од Србија кој ги пренесе тамошните искуства со железничкиот сообраќај на денешната трибина насловена како 150 години железници во Македонија 1873-2023 во организација на Комисијата за транспорт при ВМРО-ДПМНЕ.

Тој информираше дека  реформата на железницата и воопшто железничкиот сообраќај стартувала во 2000-тата година и до 2015 е направено усогласување со легислативата на ЕУ.

„Направено е разделување на три претпријатија, и тоа поради сплет на околности. Поради  договорот кој требаше Србија да го потпише со ММФ. Предуслов за истиот беше реформа на транспортниот сектор и затоа е напуштен моделот на холдинг и отидовме на раздвојување на три претпријатија и реформата не се покажа лоша“, рече Росиќ.

Росиќ укажа дека најголем резултат има во товарниот транспорт или има 21 регистриран превозник во товарниот превоз од кои 16 активно учествуваат на превоз на стока.

„Фирмите инвестираа во истиот и оттука и расте економичноста на истиот. Во локомотивите оди голем терет, односно стока и така е исплатлив.  Во теретниот сообраќај се покажа добра ситуацијата со изградба на инфраструктурата“, рече Росиќ.
Росиќ укажа дека ефектот во патничкиот сообраќај е сосема поразличен.
„Тука се е на државата приватници нема“, заклучи Росиќ кој укажа дека сето ова за кое говори се податоци пред пуштање на брзата пруга.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.