Вечерва со почеток во 20:00 часот во Народниот Театар во Штип ќе биде изведена претставата „Роденден“ од Харолд Пинтер, а во режија на Васил Христов.

Харолд Пинтер, е великан на современиот театарски израз. Драматург, сценарист, актер, режисер, пацифист и непоколеблив борец за човекови права, тој остави неизбришлива трага во светот на театарот и литературата. Неговите книжевни придонеси направија револуција во театарскиот израз и продолжуваат да инспирираат генерации драмски автори. Неговиот богат творечки опус на Пинтер му ја донесе Нобеловата награда за литература во 2005 година.

 

Драмските дела на Пинтер се препознатливи по нивниот енигматичен дијалог, истражување на влијанието на силите на моќта врз индивидуата и отворена критика на општествените и политичките структури. Неговиот единствен стил на пишување во литературата е познат како „пинтеровски дијалог“. Дијалозите на Пинтер, исполнети со репетитивност и тишини, ја засилуваат атмосферата на несигурност која вибрира кај колективот. Тој ја опишува тишината, двосмисленоста и моќта на некажаното. Преку својот минималистички пристап, тој ја открива длабочината на човечките емоции и сложеноста на меѓучовечките односи.

Неговата прва целовечерна драма „Роденден“ (1957), и ден денес сè уште стои како доказ за неговата непоколеблива посветеност кон истражувањето и откривањето на скриените аспекти и двосмисленоста на човековата природа.

 

Претставата „Роденден“ е метафорично истражување на потрагата по личниот идентитет и губењето на автономијата на единката. Таа е приказна за поединецот кој е заробен во мрежата на угнетувачки надворешни сили. „Роденден“ е пример за Пинтеровата способност да ја разоткрие комплексноста на човековата природа и ерозијата на личноста. Драмата ги истакнува опасностите од конформизмот и дехуманизирачките последици од системскиот притисок врз личноста.

Во ова дело, Пинтеровиот уникатен стил на дијалог ја прикажува моќта на јазичната манипулација, и процесот на вербална лоботомија. Манипулацијата со зборови станува оружје, бидејќи јазикот се користи за контрола и доминација. На тој начин, Пинтер ги крши рамките на театарскиот традиционализам и ја прикажува кревкоста на човечката комуникација.

 

Хуманизмот, пацифизмот и правдољубието на Пинтер се очигледни во неговиот децениски незапирлив политички активизам и непоколеблива посветеност на разоткривањето на општествените неправди. Наследството на Харолд Пинтер како литературен титан и храбар активист останува трајна инспирација, потсетувајќи нè на моќта на уметноста да поттикне и предизвика подлабоки општествени промени.

Играат:
Милорад Ангелов – Стенли
Ефтим Трајчов Ѓаурски – Голдберг
Валентина Ѓоргиевска – Мег
Владимир Тулиев – Пит
Стефанија Митовска – Лулу
Даријан Петров – Меккен

Режија, адаптација и сценографија: Васил Христов
Драматург: Габриела Коцева – Тулиев
Костимограф: Проф. д-р Марија Ќертакова
Раководител на сцена / Тон мајстор: Ѓорги Чапов
Светло мајстор: Методи Саздов
Суфлер: Лидија Рогожарoва
Дизајн на плакат: Денко Матевски
Фотографија на плакат: Димитар Влахов
Фотографии: Александар Ефремов
Голема благодарност до Технолошко – техничкиот факултет при УГД – Штип
Гардеробер: Верица Давчева
Декоратери: Петре Иванов, Александар Талевски, Даниел Крстевски.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.