Балетскиот диптих на двајца уметници, Вејн Мекгрегор и Масимилијано Волпини, беше премирно изведен во Хрватскиот народен театар во Загреб. Се работи за  за претставата Dyad 1929 / Светлина низ прстите, која обединува двајца кореографи кои негуваат различни уметнички изрази. Македонскиот композитор Марјан Неќак го обликува овој балет заедно со кореографот Волпини. На премиерата присуствуваше и хрватската министерка за култура Нина Обуљен Коржинек.

Стилски овој пат Неќак се обиде да патува низ неокласицизмот, Industrial Tehno, современата филмска музика и на крајот се враќа во класичната форма.

Совладувањето на уникатниот стил на движење на еден од најголемите кореографи на денешницата, Мекгрегор, беше голем предизвик кој балетскиот ансамбл го усоврши, што го докажаа на премиерата, а публиката ја поздрави со громогласен аплауз и овации.Во вториот дел од балетскиот диптих публиката проследи емотивно патување низ психата на жената, надополнето токму  со моќната музика на Марјан Неќак.

Волпини, италијанскиот кореограф и директор на балетот ХНК во Загреб, го претстави балетското патување во женската психа користејќи апстрактен, но во исто време емотивен јазик во ненаративна кореографија. Инспирацијата ја нашол во песната на индискиот поет Тагоре, „Трпение“: „Ако не зборуваш, ќе го исполнам срцето со твојата тишина и ќе го поднесам тоа“. Жената, отелотворена во премиерната изведба на Наталија Косовац, „мора да навлезе во длабочините на нејзината душа и да ги погледне одблизу тие непријателски духови“, а мажот, изведба на Павел Савин, кој ја сака, сака да ја спаси од шумата на духови и однесете ја на место каде што се појавува светлина. Волпини е автор и на видео проекциите, сценографија е Ерика Карета, а дизајнер на светло Милан Ковачевиќ.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.