Денеска Грција ја погоди страшна трагедија во која најмалку 36 лица загинаа, а 85 се повредени во судир на два воза во градот Лариса. За жал, вакви катастрофи се случија во историјата на југословенските железници, од кои последната беше во 2006 година во Биоча, Црна Гора.
ЖЕЛЕЗНИЧКА НЕСРЕЌА ВО БИОЧА 2006 ГОДИНА – 43 загинати
Четириесет и тројца патници загинаа, а 198 беа повредени кога два вагони на електричниот патнички воз 6193 на релација Бијело Поље – Подгорица излетаа од шините во понеделникот, 23.01.2006 година, околу 16 часот попладне и се урнаа во кањонот Морача кај излез од тунелот кај Биоч, десет километри северно од Подгорица. Според претпоставките на експертите на српските железници, возот требало да застане во Биоч, но тоа не се случило. Тој забрзал и влегол во тунелот, каде излетал од шините, удирајќи во ѕидовите на тунелот. Два вагона останаа во тунелот, а два се урнаа на петстотини метри понатаму и застанаа на платото на 30 метри под железничката пруга.
ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА СТАЛАЦ 1979 – 72 МРТВИ
Голема трагедија се случи и во Сталац, Србија, каде што на 13 септември 1979 година, товарен воз помина на црвено светло и влета во патнички воз кој штотуку се движеше. Биланс: 72 мртви. Денеска е тешко да се најде информација на колку години затвор е осуден машиновозачот од Шталац, но останува познато дека во текот на судењето е докажано дека насилно е изваден безбедносен уред, каков што е поставен во фабриката. од локомотивата за да не заспие возачот на возот. Локомотивата се користеше којзнае колку време, без никој барем да се обиде да направи нешто, се до денот кога 72 патници придонесоа со својот живот да се открие таков „банален“ детал.
ЖЕЛЕЗНИЧКА НЕСРЕЌА ВО ЗАГРЕБ 1974 ГОДИНА – ЗАГИНАТИ 167 ПАТНИЦИ
Во 1974 година, СФРЈ беше место на голема железничка несреќа, од која една влезе во светските хроники како најголема на европските железници според бројот на жртви: на влезот на железничката станица во Загреб, во топла летна ноќ. на 30 август 1974 година ги превртеле речиси сите вагони на возот што го користеле луѓе, главно од Македонија и централна Србија, кои заминале на работа во Германија. Загинаа 167 патници, од кои четвртина никогаш не се идентификувани, па беа закопани во масовна гробница на загрепски Мирогој. Двајцата железничари кои управуваа со возот во Загреб беа осудени на 12 и 8 години затвор и ја отслужија казната.
ЖЕЛЕЗНИЧКА НЕСРЕЌА ВО ВРАНДУК 1971 – 33 ЖРТВИ
Несреќата што се случи на 14 февруари 1971 година кај Зеница. Возот кој бил на пругата се запалил во тунелот Врандук долг 1.532 метри. На локалниот воз 820, кој сообраќал на релација Жепче – Зеница, тој ден се запалила локомотивата. Последиците биле страшни – загинале 33 патници, додека 117 се тешко или полесно повредени. Дизел локомотивата на „Кончар“, која содржела два тони гориво, се запалила само 300 метри пред да излезе од тунелот, повлекувајќи девет патнички автомобили зад себе.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Comments are closed for this post.