Додека Венециското биенале се подготвува да започне издание во кое ќе доминираат женски и родово неконформирани уметници, престижниот уметнички настан најде нов поддржувач во Диор.

Француската модна куќа стана донатор на 59-та меѓународна уметничка изложба, планирана да трае од 23 април до 27 ноември. Ова издание е курирано од Сесилија Алемани, првата Италијанка која го режирала настанот и пријателка на Пјетро Бекари, претседател и главен извршен директор на Christian Dior Couture.

Беше добар повод и да се прослават жените уметници бидејќи Сесилија не ги откри точните проценти, но рече дека жените уметници се огромното мнозинство на оваа изложба во споредба со минатото, изјави Бекари за WWD.

Некои од нив, како феминистичката уметница Томасо Бинга, соработуваа со Марија Грација Кјури, уметнички директор за женска облека во Диор, на нејзините модни ревии. Други, како Карла Акарди, се меѓу уметниците на кои Чиури најмногу се восхитува.

Има многу луѓе претставени на Биеналето кои се значајни за нас, а особено за Марија Грација, така што има многу, многу приказни за раскажување околу оваа соработка, рече Бекари.

Вклучувањето на Диор ќе биде повеќеслојно. По втор пат, куќата соработува со Venetian Heritage, филантропска организација посветена на реставрација и зачувување на културните богатства на Венеција, на гала за собирање средства.

Ќе се одржи во Театро Ла Фенис на денот на отворањето на Биеналето во сабота, настанот е дизајниран да го финансира реставрацијата на музејот Ca’ d’Oro на Гранд Канал, кој се смета за најдобра преживеана палата во венецијанската готска архитектура.

Диор и Venetian Heritag го запечатија своето партнерство со маскирана топка во 2019 година. Планираниот бал за оваа година е намален на вечера од почит кон жртвите од војната во Украина, додека организаторите одлучија да донираат дел од средствата на бегалците од Украина во Италија.

Партнерите се поврзани со архитектот Питер Марино, кој беше именуван за претседател на непрофитната организација во 2019 година и дизајнираше безброј продавници за луксузниот конгломерат LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, вклучувајќи го неодамна обновениот предводник на Диор на авенијата Монтењ во Париз, кој е исполнет со оригинални уметнички дела. .

Венеција е несомнено еден од најубавите градови во светот и наследство на човештвото, и има толку, толку многу работи што треба да се обноват и да се грижат за кои италијанската држава не може да се справи, рече Бекари.

Ќе продолжиме да им помагаме колку што можеме и нема да биде последен пат да не видите во Венеција во некоја форма. Згора на тоа, имаме фантастичен хотел, Cipriani, кој исто така е институција и припаѓа на LVMH, така што имаме многу причини да бидеме таму, додаде тој.

Покрај тоа, Диор го ангажира Фабрицио Плеси, 82-годишниот венецијански уметник познат по своите видео инсталации, да ја реинтерпретира неговата чанта Лејди Диор. Куќата претходно ја спонзорираше инсталацијата на Плеси во 2020 година, осветлувајќи ги прозорците на плоштадот Свети Марко во треперливи златни тонови кои потсетуваат на мозаиците во базиликата Свети Марко.

За овој проект, Плеси повторно црпеше инспирација од златото, украсувајќи ја својата чанта со мозаици во 24-каратно златно ливче изработено од печката Орсони Венеција од 1888 година, врамувајќи го екранот што го прикажува името Диор брановидно како проектирано на вода. Чантата ќе биде изложена во бутикот на Диор во Венеција.

Тоа е парче уметност што можете да го носите наоколу. Не се раѓа ниту како торба, ниту како скулптура. Тоа е комбинација родена од синергија меѓу уметноста и модата, рече Бекари.

Диор го негуваше својот однос со уметниците, имено преку соработките иницирани паралелно од Кјури и Ким Џонс, уметнички директор за машка облека, инспириран од оригиналната кариера на основачот Кристијан Диор како галерист кој ја покажа работата на авангардните уметници како Салвадор Дали и Алберто Џакомети.

Во меѓувреме, проектот на брендот Dior Lady Art, кој се состои од чанти со ограничено издание дизајнирани од водечки уметници, треба да влезе во своето седмо издание оваа година. Бекари гледа очигледни паралели помеѓу уметноста и модата.

Двајцата имаат нешто заедничко што е невообичаено: и двајцата можат да влијаат на вкусот на луѓето, можат да го променат начинот на кој ги гледаме работите и верувам дека во извесна смисла се во брак“, рече тој. Тешко е да се разгледаат одделно. Мислам дека потекнуваат од истата ДНК.

Проектот „Landscape experience“ на уметниците Моника Мотеска и Роберт Јанкулоски, ќе ја претставува Националната галерија на најновото издание на Биеналето во Венеција насловено „The milk of dreams“.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.