Skip to main content

Децата од САД со слаби резултати уште повеќе во читањето, имаат мало подобрување во математиката на националниот испит

Децата во САД продолжуваат да губат во вештините за читање и направија мало подобрување во математика, според најновите резултати од испитот познат како национален извештај.

Наодите се уште еден неуспех за училиштата во САД и ги рефлектираат безбројните предизвици што го нарушија образованието, од пандемично затворање училишта до криза на младинско ментално здравје и високи стапки на хронично отсуство, јавија американските медиуми. Резултатите од националните испити, исто така, покажуваат растечка нееднаквост: додека учениците со највисоки резултати почнаа да ја враќаат изгубената позиција, учесниците со пониски резултати заостануваат уште повеќе.

Дадено на секои две години на примерок од американските деца, Националното оценување на образовниот напредок се смета за еден од најдобрите показатели за академскиот напредок на американскиот училишен систем. Најновиот испит беше спроведен на почетокот на 2024 година во секоја држава, тест за учениците од четврто и осмо одделение по математика и читање.

„Вестите не се добри“, рече Пеги Кар, комесар на Националниот центар за образовна статистика, кој ја надгледува проценката. „Не го гледаме напредокот што ни треба за да ја вратиме земјата што нашите ученици ја изгубија за време на пандемијата“.

Меѓу неколкуте светли точки беше и подобрувањето во математиката од четврто одделение, каде што просечната оценка се зголеми за 2 поени на скалата од 500. Се уште е 3 поени понизок од просекот пред пандемијата во 2019 година, но сепак некои држави и области направија значителен напредок, вклучително и во Вашингтон, каде просечниот резултат се зголеми за 10 поени.

Меѓутоа, во најголем дел, американските училишта се уште не почнале да напредуваат.

Просечниот резултат по математика за учениците од осмо одделение беше непроменет од 2022 година, додека оценките за читање паднаа за 2 поени на двете одделенски нивоа. Една третина од учениците од осмо одделение постигнаа резултати под „основните“ во читањето, повеќе од кога било во историјата на оценувањето.

Посебно алармантен е јазот меѓу учениците со повисоки и со послаби резултати, кој стана поширок од кога било. Учениците со највисоки оценки ги надминаа своите врсници од пред две години, со што надополнија изгубеното место за време на пандемијата. Но, оние со најниски резултати имаат уште пониски оценки, заостануваат уште повеќе.

Тоа беше најизразено во математика од осмо одделение: додека првите 10% од учениците забележаа зголемени резултати за 3 поени, најниските 10% се намалија за 6 поени.

„Ние сме длабоко загрижени за нашите ученици со ниски резултати“, рече Лесли Мулдун, извршен директор на Управниот одбор за национално оценување, кој ги поставува политиките за испитот. „Веќе една деценија овие ученици беа во опаѓање. Ним им треба нашето итно внимание и нашите најдобри напори“.

Последните неуспеси следат по историскиот пад во 2022 година. На испитот од таа година, постигањата на учениците паднаа и по предметите и по нивоата на оценки, во некои случаи и на невидени нивоа.

Но, Кар рече дека … образовниот систем на нацијата се соочува со „комплексни предизвици“.

Меѓу државите кои забележаа пад на резултатите од читањето во 2024 година се Флорида и Аризона.

Поврзани вести