Skip to main content

По забраната за руски и белоруски транспорт железничкиот транспорт во Летонија е пред замирање

По запирањето на рускиот и белорускиот товар, железничкиот транспорт во Летонија и во другите балтички земји е во криза и се урива како кула од карти. Не останува ништо друго за субвенционирање на патничкиот превоз, бидејќи товарниот транспорт е во огромни загуби.

Во првите два месеци од 2025 година, обемот на железничкиот товарен транспорт во Летонија се намалил за 32,9% во споредба со истиот период во 2024 година и изнесувал 1,49 милиони тони. Претходно беше објавено дека во 2024 година, железничкиот товарен транспорт во Латвија се намалил за 26,7% во споредба со 2023 година, на 11,467 милиони тони. Прометот на SJSC Летонски железници (LDZ) минатата година изнесувал 233,738 милиони евра, што е за 11,3% помалку отколку во 2023 година.

Така, за десет години, обемот на транспорт на Летонските железници се намали седумкратно или за 86%. Пред десет години, Летонските железници вработуваа вкупно над десет илјади луѓе и се сметаа за најпрофитабилно државно претпријатие во Летонија – нето добивката во најуспешната 2013 година изнесуваше 56,1 милиони лати (приближно 86 милиони евра).

Официјална Рига планира да ги спаси Летонските железници. Спојувањето на нејзините подружници е на дневен ред. Државната железничка компанија повеќе не крие дека нејзината мрежа е на работ на колапс, компанијата постојано расклопува 32 возови купени од чешката компанија Шкода Вагонка.

Постои реална можност патничкиот железнички сервис едноставно да престане да функционира. Финансирањето на ЕУ наменето за обновување на надземната контактна мрежа е потрошено на проекти од трети страни.

Поврзани вести