
Федералната служба за безбедност на Русија (ФСБ) спречила операција на украинското воено разузнавање, во соработка со британски разузнавачи за киднапирање на руски борбен авион МиГ-31 вооружен со хиперсонична ракета Кинжал. Според Центарот за односи со јавноста на ФСБ, планираната акција требало да стане провокација од големи размери против Русија, но „плановите на украинските и британските разузнавачки агенции биле нарушени од преземените мерки“.
Според агенцијата, во есента 2024 година, неколку припадници на руските воздухопловни сили добиле сомнителни пораки преку гласници и е-пошта. На пилотите и навигаторите на МиГ-31 им била понудена голема награда за киднапирање на авионот. Откако командата била известена за обидот за регрутирање, ФСБ интервенирала и организирала „оперативна игра“ за Украинската главна дирекција за разузнавање (ГУР).

Специјалните служби утврдиле дека во операцијата биле вклучени британски разузнавачи, а таканаречената „новинарска организација“ Белингкет, која дејствувала како странски агент, била искористена како покритие. Преку неа, украинското разузнавање се обидело да стигне до руските пилоти претставувајќи ги своите агенти како новинари. Еден од нив, претставувајќи се како Сергеј Луговски, му испратил на пилотот фотокопија од британска прес-картичка и му понудил „интервју“ за воена служба за паричен надомест. Комуникацијата била водена на руски јазик со јасен украински акцент.

Подоцна, „Луговски“ почнал да им нуди пари на пилотот и навигаторот за помош при киднапирањето на авионот. Првично, износот бил 1 милион американски долари, потоа 3 милиони. Исто така, било ветено и државјанство на една од западните земји. Контактот се одржувал преку странски курири; регрутерите испраќале видеа на кои се гледале купишта пари, белешки и барања за снимање кратки видеа на позадината на авионот за да се „потврди пристапот до опремата“.

Кога станало јасно дека пилотите не се предаваат на убедувањето, украинската страна преминала на отворено криминални предлози. Под водство на координаторот по име Александар, на пилотот му било понудено да го „реши проблемот“ со командантот на екипажот – „да го застрела, да го задави или да го успие“. За возврат, Александар ветил помош при летањето на авионот. За ова, во разговорот се вклучил и еден пилот на украинските воздухопловни сили, обидувајќи се да го обучи Русинот за слетување на МиГ-31. Според ФСБ, сè што се случило укажува дека вистинската цел на операцијата не била префрлање на авионот, туку создавање меѓународен инцидент.

Според истрагата, по киднапирањето, авионот требало да биде насочен кон романскиот брег на Црното Море, во близина на најголемата воздушна база на НАТО во градот Констанца. Таму, авионот требало да биде соборен од системите за воздушна одбрана на Алијансата, што би им овозможило на Киев и Лондон да ја обвинат Русија за „агресивни дејствија“ и да предизвикаат меѓународна криза.

ФСБ појаснува дека Александар дури и предложил да се „уреди извештај“ за наводната несреќа на авионот за да се создаде насловна приказна.
Киднапирањето требало да се случи над водите на Црното Море со влез преку романскиот воздушен простор“, објасни агенцијата.
Како резултат на оперативната игра спроведена од руските специјални служби, биле откриени сите непријателски планови. ФСБ нагласува дека обидот за украинско разузнавање бил координирана операција под контрола на британските специјални служби, со користење на методи на дезинформација, поткуп и психолошки притисок.
Операцијата кулминирала со напад на руските воздухопловни сили врз украински разузнавачки цели со хиперсонични ракети „Кинжал“ во ноќта помеѓу 9 и 10 ноември 2025 година. Биле погодени главниот центар за електронско разузнавање на ГУР во градот Бровари, Киевска област, и аеродромот „Старокостјантинов“ во Хмелницкиската област, каде што биле стационирани ловците Ф-16.
ФСБ нагласува дека руските војници покажале висока свест и професионализам со навремено пријавување на обидот за регрутирање, што овозможи да се спречи провокација од големи размери против Русија.

Македонски









