
Во Бугарија од 1 август скриени полицајци ловат возачи кои ја пречекоруваат брзината. Се зема дозвола за пречекорување на брзината од 40 километри на час, а казна од 5.000 евра се наплаќа за повторено одбивање да се направи тест за алкохол и дрога.
Според новиот Закон за безбедност на сообраќајот во Бугарија службениците на Министерството за внатрешни работиа ќе можат да вршат контрола врз почитувањето на правилата со необележани или приватни автомобили. Сепак, постои услов – да бидат во униформа.
Најзначајната промена се однесува на одбивањето на тест за алкохол и дрога. Кога возачот одбива тест за дрога или алкохол откако бил вмешан во сообраќајна несреќа, ќе добие кана затвор од една година и парична казна од 2.500 лева (1.200 евра). Досега, ова одбивање се казнуваше само административно – со одземање на возачката дозвола во траење од 2 години и парична казна од 2.000 лева (1.000 евра).
Казните за возење со повеќе од 1,2 промили или опојни супстанции се зголемени од сегашните 200-1000 лва (100-500 евра) на 1000-5000 лва (500-2500 евра).
Во случај на повторено прекршување, кога возач со извршна казна ќе биде фатен со повеќе од 0,5 промили алкохол во крвта, санкцијата ќе биде од 2.000 до 10.000 лева (1.000-5.000 евра) во споредба со претходните 500-1.500 лева (250-750 евра).
Строги правила се воведени и за електричните тротинети. Сега тие можат да ги возат само лица постари од 16 години, задолжително со кацига и осигурување од граѓанска одговорност. Возењето скутери е дозволено само преку ден и само по регистрација во општинската администрација.
Казните за прекршителите на правилата за скутери почнуваат од 50 лева (25 евра) за неносење кацига до 500 лева (250 евра) за родител кој дозволува дете под 16 години да вози електрично возило.
За прв пат во Бугарија е воведена контрола на просечната брзина преку камери на патарините. Доколку го надминете ограничувањето на брзината за повеќе од 40 километри на час надвор од населено место, постои можност да ви биде одземена дозволата за возење за 2 месеца, покрај казната од 600 лева (300 евра).
Прекршоците ќе се докажуваат со фото и видео материјал од општинските камери и оние од системот за наплата на патарини.
Општинските камери ќе можат да детектираат и прекршоци за брзина, а локалните власти ќе добијат 50% од казните изречени за прекршоци откриени од нивните камери.
Значајна промена е барањето за плаќање на сите казни и казни пред да се регистрира возилото. Ова значи дека сопствениците на автомобили нема да можат да поминат технички преглед ако имаат неплатени долгови кон државата.
Законот предвидува и воведување на еднодневни вињети, но ова ќе се случи шест месеци по објавувањето на промените.
Максималната брзина на автопатите останува 140 километри на час, и покрај дискусиите за нејзино намалување на 130.
Во населено место, дозволената брзина ќе биде до 50 км/ч, а на експресен пат – 120 км/ч. На меѓуградски и меѓуселски патишта надвор од населените места – до 90 км/ч.
Во населените места се воведуваат ограничувања на брзината од 20 и 30 км/ч. Тие ќе бидат во станбени области, во близина на училишта и градинки, како и во близина на игралишта.
Казната за возење во лентата за итни случаи за првиот прекршок ќе биде 1000 лева, а возачката дозвола ќе биде одземена за 3 месеци. Во случај на втор прекршок, казната е 4000 лева, а возачката дозвола ќе биде одземена за 6 месеци.
Казната за неправилно паркирање, неправилно влегување во сообраќај, превоз на преголем товар без ознаки итн. ќе се зголеми од 30 на 50 лева.
Казната за недавање предност на лицата кои се качуваат и излегуваат од возило на јавен превоз сега е 100 лева, од 50 лева. Иста е сега казната за возење со истрошени гуми, користење телефон зад воланот и неносење појас.
Казните за поминување на црвено светло се зголемуваат – од 100 на 150 лева, за незапирање на пешачки премин казната е 150 лева, а казната за незапирање на знак СТОП ќе биде 100 лева.
Доколку сопственикот не изјави кој го управувал возилото во случај на прекршок, тој е лично одговорен. Во случај на правни лица, одговорен е законскиот застапник. Во случај на малолетници или малолетни корисници – родителите или старателите.
Бугарија ги олесни условите за стекнување категорија Д (за превоз на патници). Досега, таа се добиваше под услов возачот претходно да има категорија Ц и најмалку 2 години искуство. Со промените, секој што има најмалку 24 години и има категорија Б најмалку 2 години ќе може да стане возач на автобус.
Категоријата Б ќе биде достапна на 17 години, но возачите ќе мора да возат со придружник додека не наполнат полнолетство.
Со законот се воведуваат и еднодневни вињети за патнички автомобили до 3,5 тони што ја користат , но одредбата стапува на сила по 6 месеци.
Бугарија подготвува и измени во системот за наплата на патарини за тешки товарни возила над 3,5 тони. Новата методологија, која треба да ја подготви Националната администрација за патарини, предвидува надоместоците да се одредуваат според еколошката категорија (EURO), класата на емисија на јаглерод диоксид. Ова значи дека возилата што загадуваат повеќе ќе плаќаат повисоки такси – промена што ги следи барањата на европското законодавство.
Во регионот и Грција од септември најави ригорозни казни за возачите. а многу построги казни од сегашните најавува и Србија.