Данило Ковач, професор по историја и латински јазик во гимназијата во Бања Лука и доцент на Универзитетот во Бања Лука, се најде во друштво на 50-те најдобри учители во светот. Како единствен претставник од Република Српска и Босна и Херцеговина, тој влезе во финалето на престижниот натпревар Светска награда за наставници, организиран од фондацијата „Варки“ во соработка со УНЕСКО- пишува Политика.рс.
За оваа престижна награда пристигнаа илјадници апликации. Победата носи не само светска репутација, туку и награда од милион долари. Ковач беше номиниран од организацијата „Чекор по чекор“, која минатата година додели наставен проект што овој професор по потекло од Требиње го реализираше со група исклучителни матуранти од Бања Лука во Музејот на современа уметност на Република Српска.
Ковач изјави за Политика дека кандидатите кои ќе поминат ригорозни кругови за избор се поканети на интервју.
„Оценките се засноваат на проекти, постигања на учениците, визија за образование и социјален ангажман. Комитетот се интересираше за конкретни примери за тоа како го развивам критичкото размислување, креативноста на учениците и дали ги инкорпорирам климатските промени во наставните и воннаставните активности. Сите активности мора да бидат документирани“, рече Ковач.
Еден од неговите предизвици беше воведувањето теми како климатските промени во теми како историја и латински.
„На прв поглед, овие теми немаат заедничка основа, но мојата сопруга, професор по биологија, и јас смисливме интердисциплинарен проект, покажувајќи како се менувал односот на човекот со природата низ историјата. Преку изложба на плакати, студентите истражуваа како пустите години влијаеле на револуциите, како промените во нивото на морето и реките ги обликувале општествата и економиите, а со тоа и социјалната стабилност на одделните земји. Но и последиците што индустриската револуција и нуклеарните тестови, Студената војна, ги оставија врз природата“, истакнува Ковач.
На прашањето кој проект го смета за клучен за влез во финалето, Ковач ја наведува неговата специјализација за предавање на тешки теми како што е насилството, чии методи ги презентирал преку научни трудови и курсеви за обука за наставници по историја во Србија, каде што учествува и како еден од предавачите.
Имам организирано бројни училишни проекти во музеи, изложби на студентски дела, танцов клуб и историски претстави. Јас држев часови на италијански јазик во соработка со италијанските средни училишта. Оваа соработка е одлична иницијатива на Ромина Пајиќ, професорка во гимназијата во Бања Лука, а јас сум особено горд на ученици како Марко Ромиќ, кој напиша научна книга во своето второ средно училиште“, ни изјави Ковач.
Тој смета дека подигнувањето на профилот на наставничката професија и подобрувањето на положбата и условите за работа на просветните работници е предуслов за напредок на образованието во целиот регион.
„Верувам дека развивањето критичко размислување треба да стане приоритет. Потребно е да се работи на развивање на медиумската писменост, а историјата е незаменлива алатка во тој контекст“, посочи тој.
Тој додава дека преку анализа на минатите медиумски манипулации, студентите можат да научат да ги препознаваат современите дезинформации и да научат за некои од непроменливите принципи на ширење лажни информации.
„Критичкиот пристап кон информациите е сè поважна вештина во свет каде што различните извори на информации се сè подостапни и брзо се шират“, посочува тој. Тој се залага за интердисциплинарен пристап кон неговата работа – поврзување на историјата со уметноста, музиката, филозофијата и социологијата.
„Верувам и во важноста на веронауката како изборен предмет во средните училишта. „Новата генерација верски просветители може да ја доближи верата до младите на модерен начин и да им помогне да ги надминат предизвиците на модерното време“, заклучува Ковач.
Роден е во Требиње, каде што завршил гимназија „Јован Дучиќ“, а воедно и Уметничко училиште за музика и балет „Васа Павиќ“ во Подгорица. Дипломирал со најдобар просек во својата генерација на Историскиот отсек на Филозофскиот факултет во Бања Лука, каде што и магистрирал општа современа историја.