Францускиот магазин „Опекс 360“, специјализиран за воени теми, објави интересна статија за можна продажба на користени повеќенаменски борбени авиони „рафал“, пренесува Б92.

Во него се наведува дека поради продажбата на авиони на Хрватска и Грција, Франција би можела да биде во неволја во однос на исполнителноста на своите единици со овој вид авиони.

„Опекс 360“ известува дека во нивниот извештај за одбранбената индустрија, двајца членови на францускиот парламент посочиле дека Франција има намера да и продаде на Хрватска 12 користени авиони „Рафал“, со кои би ја замениле флотата на ловците МиГ-21.

За време на расправата во Сенатот пред два дена, началникот на генералштабот на француската армија, генерал Франсоа Леконтер, потврди дека таква понуда била дадена во Загреб минатиот септември, објави порталот Тангосикс.

Во своето обраќање пред сенаторите, генералот, осврнувајќи се пред се на договорот со Грција (кој сè уште не е официјално потпишан), рече дека во оваа фаза нема детали за тоа кои француски ескадрили ќе останат без своите авиони.

Ова, како што забележува авторот на текстот, покажа дека Франција сè уште нема направено никаков план за прегрупирање на своите Воздушно-вселенски сили, особено затоа што на Хрватска и се нудат „рафали“.

Началникот на генералштабот на француската армија исто така рече дека не треба да се игнорира фактот дека Франција привремено ќе се лиши од авиони кои се занимаваат со операции и постојана заштита на воздушниот простор, и дека поради тоа, авионите се навистина неопходни.

И покрај тоа, за генералот, продажбата на Рафал на Грција е голем успех, што, како што рече, ќе биде исклучително интересно во однос на интероперабилноста.

По тој повод, министерот за одбрана на Франција, Флоренс Парли, истакна дека, за да се исполнат целите утврдени со Законот за воено планирање, 12-те авиони што ќе бидат ослободени од единиците и продадени на Грција, ќе треба да бидат заменети со 12 новопроизведени примероци.

„Опекс 360“ потсетува дека набавка на толку многу нови „рафали“ е планиран за крајот на оваа година.

Сепак, се поставува и прашањето за финансирање на набавката на овие авиони, бидејќи парите што Грција ги плаќа за користени авиони ќе одат во генералниот државен буџет, а не во војската. Министерот Парли изјави дека ќе мора да преговараат со Министерството за економија, финансии и обновување со цел средствата да и бидат дадени на армијата.

Генералот Леконтр понатаму појасни дека датумите на испорака на леталата се многу важни, што ќе им овозможи на Воздухопловните и вселенските сили да ги направат овие напори одржливи и дека ако не се внимава кога авионите ќе бидат исклучени од ескадрилата, Франција ризикува значителни недостатоци во оперативните операции. Исто така, генералот смета дека компанијата Дасо треба да размисли за зголемување на своите индустриски капацитети и да прифати ризик од отворање дополнителни линии за склопување, бидејќи, како што рече, француската армија не може да служи како систематски безбедносен систем.

Во анализата за можна продажба на користени „рафали“ на Хрватска, ТангоСикс истакна дека Франција во моментов нема доволно „рафални“ борбени авиони дури и за свои потреби. Нарачани се вкупно 180 авиони, досега се испорачани само 152, а опремата на француското воено воздухопловство беше во втор план во изминатите неколку години поради испораки до странски клиенти кои дури добиваа авиони од француската производна линија.

Француските воздушни и вселенски сили, кои во моментов имаат 110 „рафали“, би можеле да се соочат со сериозен проблем доколку за кратко време се откажат од над 20 проценти од своите оперативни авиони (24 авиони: Хрватска 12, Грција 12).

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.