Министерството за образование и наука не издава решенија за изолација. Токму затоа јас како министер не можам да комуницирам бројка на изолирани. Можам да кажам дека во основно образование процентот на ученици кои се со онлајн учење е 2 проценти од различни причини, медицински и немедицински, додека во средно образование, затоа што знаете дека четири општини одеа со онлајн учење во првата недела, сега и втората недела во Тетово и Гостивар останува со онлајн учење, токму затоа имаме околу 7 проценти ученици во средно образование, изјави денеска министерката за образование и наука Мила Царовска, која беше во посета на централното основно училиште „Димитар Поп Георгиев Беровски“ во Ѓорче Петров.

Прашана колку ученици во моментов се во изолација министерката посочи дека како министер не е надлежна да зборува за бројка на изолирани, но информираше дека во основното образование околу 2 отсто од учениците следат онлајн настава, а во средно образование, околу 7 проценти.

Според информации на „Република“ ако во едно одделение или клас се појави ученик позитивен на ковид-19, не оди цело одделение или клас во изолација, туку само учениците кои биле во непосреден контакт со заболениот ученик (тој што седи пред него, позади него или со него во клупа).

Претходно на ова прашања за „Република“ од МОН одговорија дека доколку се потврди дека ученик е заболен од КОВИД – 19, се известува епидемиолошката служба во Центарот за јавно здравје која итно треба да направи анкета со наставниците и учениците за проценка на степенот на ризик врз основа на контактите кои ги имале и потоа се носи одлука дали сите ученици во одделението ќе заминат во изолација и ќе продолжат со настава на далечина.

Од вкупно 240 илјади ученици кои се со физичко присуство во моментов во државата, активни случаи на ковид од почетокот на учебната година се 0,2 проценти. Во текот на вчерашниот ден дијагностицирани се нови 50 ученици позитивни на ковид, односно 0,02 проценти, рече денеска Царовска во одговор на новинарско прашање.

Министерката посочи дека обврската е континуирано да се почитуваат протоколите, за училиштата да останат безбедни и да продолжат со физичко присуство. Таа напомена дека доколку се појави каква и да е потреба или аларм од епидемиолошката служба или од Комисијата за заразни болести, Министерството е подготвено директно да се префрли на следен модел кој ќе биде препорачан, а трите модели се донесени и утврдени од Влада во соработка со Комисија за заразни болести.

Во однос на реакцијата на Првата детска амбасада во светот МЕЃАШИ, кои бараат наставата да се одвива и на отворено, Царовска рече дека планот за спроведување на настава со физичко присуство е усвоен уште во овој месец, тој е доставен до училиштата и по истиот тој план се спроведува наставата денес.

Како што рече, протоколите и планот се поставени од страна на Комисијата за заразни болести, и заедно со нив се утврдени сите елементи кои во тој протокол и план за работа треба да бидат исполнети.

Токму затоа укажувам дека Министерството за образование и наука ниту одлучува за тестови, ниту одлучува за протоколи заради тоа што сметам дека здравствените власти покажаа дека ја водат пандемијата и успешно се справуваат со истата, и токму затоа продолжуваме да ги следиме инструкциите кои што Комисијата за заразни болести ги дава, додаде министерката.

Таа уште еднаш напомена дека сите училишта имаат обврска да обезбедат онлајн учење за учениците кои имаат одобрение од училиштето и сите оние кои се во изолација и треба да следат онлајн настава, треба истото да им се овозможи. Доколку нема можност за такво нешто, тогаш се доставуваат материјали.

Но, прв начин на одговор во време на изолација или ковид кај ученик, училиштето има обврска да обезбеди онлајн учење и тоа го повторувам кај сите директори во континуитет, појасни Царовска.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.