Во првите девет месеци од годинава, на македонските аеродроми се превезени за 57 проценти повеќе патници во однос на истиот период од 2020, односно за 52 проценти помалку споредено со првите три квартали од 2019 година.

Како што оценуваат од операторот со македонските аеродроми, ТАВ Македонија, стабилизација на секторот и среднорочно и долгорочно закрепнување ќе има кога условите за влез во различни земји кои се поврзани со Ковид-19 ќе се изедначат за сите државјани на сите држави.

Од најавите на авиокомпаниите досега, знаеме дека ќе имаме четири нови дестинации од Меѓународниот аеродром Скопје до крајот на 2021 година – вели за МИА, Метин Батак, генерален директор на ТАВ Македонија, во пресрет на воведувањето на зимскиот ред на летање.

Зимскиот распоред на летови ќе почне на крајот од овој месец, a во моментов, како што наведува Батак, е во подготовки и наскоро ќе има можност да се знае до точно колку дестинации ќе се лета од скопскиот аеродром од крајот на октомври годинава до крајот на март следната 2022 година.

Тоа што е сигурно е дека ќе има нови летови на „Визер“ од Скопје до Болоња, Торино и Билунд, а на пазарот влегува и „Изиџет“

Три нови дестинации ќе воведе „Визер“ во декември, од Скопје до Болоња, Торино и Билунд. Една нова дестинација, од Женева до Скопје, ќе биде отворена од „Изиџет“, британската нискобуџетна авиокомпанија, која со отворањето на оваа рута на почетокот на ноември 2021 година практично првпат ќе влезе на македонскиот пазар. Заедно со наведените нови дестинации на „Визер3 од Скопје, во декември 2021, унгарската нискобуџетна авиокомпанија ќе отвори и нова авиолинија од охридскиот аеродром до германскиот град Фридрихсхафен – информира Батак.

Најголемиот дел од откажаните авиолинии со почетокот на пандемијата во 2020 година беа вратени на распоредот на летање по повторното отворање на двата аеродроми во јули 2020 година и потоа во 2021 година. Сепак, некои од дестинациите, како Доха со „Катар ервејс“ и Дубаи со „Флај Дубаи“, што беа опслужувани од Скопје пред пандемијата, сè уште не се вратени.

И покрај тоа што сме среде пандемија, оваа година отворивме две нови авиолинии, односно две нови дестинации од Меѓународниот aеродром Скопје кон Русија – Москва и Санкт Петербург. Ова е прв пат пат после 20 години, Скопје и Македонија да бидат директно поврзани со Русија по воздушен пат. Овие авиолинии имаат голем потенцијал и ние се надеваме дека авиосообраќајот на овие рути ќе се развива и натаму – изјави Батак.

Како што вели Батак, доколку имаат потреба да патуваат со авион, луѓето не се двоумат. Тие ги преземаат неопходните здравствени и безбедносни мерки и патуваат и од туристички и од економски причини.

Единствената пречка за патувањата со авион се различните рестрикции наметнати од различни земји поради Ковид-19, коишто се менуваат често и го усложнуваат целиот процес на авионско патување, за патниците, но исто така и за играчите во авијацијата – аеродромите и авиокомпаниите. Кога различните рестрикции поради Ковид-19 ќе се укинат од страна на различни земји, или кога условите за влез во различни земји кои се поврзани со Ковид-19 ќе се изедначат за сите државјани на сите држави, тогаш ќе ја видиме стабилизацијата во авијацискиот сектор и тогаш можеме да очекуваме среднорочно и долгорочно закрепнување на авиосообраќајот – посочува Батак.

Апел патниците да пристигнуваат три часа пред полетување

Генералниот директор на ТАВ Македонија вели дека патниците ги следат правилата за заштита од Ковид-19 воведени од ТАВ Македонија, на двата македонски аеродроми, Меѓународниот аеродром Скопје и Аеродромот Свети Апостол Павле Охрид.

Од почетокот на пандемијата имаше две промени на заштитните мерки. Првата промена почнавме да ја применуваме од јули 2020, кога повторно ги отворивме двата аеродрома после 3,5 месеци, период во кој беа затворени. Тогаш воведовме нов протокол за управување со аеродромите во услови на пандемија, за кој навремено ги информиравме јавноста и патниците, објаснувајќи им ги здравствените и санитарните мерки за движење низ аеродромските згради. Дополнително, постојано ги потсетувавме патниците на овие мерки, преку сите наши комуникациски канали, како и преку нови знаци и информативни табли и друг вид на визуелни известувања во терминалните згради и нивната околина. Патниците ги усвоија ваквите мерки и генерално ги следеа – вели Батак.

Тој потсетува дека од 19 август оваа година ТАВ Македонија воведе нови правила за влез во терминалните згради на двата аеродрома, согласно кои патниците можат да влегуваат само со вакцинален сертификат или сертификат кој покажува дека прележале Ковид-19 или пак медицински доказ дека се негативни на Ковид-19 (ПЦР-тест или брз антигенски тест).

Батак, сепак, посочува дека има сфера во која би сакале да видат подобрување, од аспект на практицирањето на условите за патување наметнати од Ковид-19, а таа е поврзана со навременото пристигнување на патниците на шалтерите за регистрација.

Уште еднаш, сакаме да ја потсетиме јавноста и сите патници, дека шалтерите за регистрација на патници и багаж отвораат три часа пред полетување, а затвораат еден час пред полетување. Имајќи предвид дека за време на процесот на регистрација, ние како аеродромски оператор сме обврзани да им ги провериме патните документи, кои се многубројни како резултат на рестрикциите од странските земји поради Ковид-19, апелираме до патниците да пристигнуваат на аеродромот три до четири часа пред полетување, односно три часа пред полетување да приоѓаат кон шалтерите за регистрација, кога тие практично ќе се отворат, со цел да го избегнат ризикот да го пропуштат својот лет – вели Батак.

Иако правилата за влез во странските земји не се во доменот на работењето на ТАВ Македонија, како аеродромски оператор, сепак, секогаш ги потсетуваат патниците да ги проверуваат сите последни, односно најнови барања поврзани со Ковид-19 од странските земји кон коишто планираат да летаат.

Им нагласуваме на патниците дека треба да ги направат овие проверки пред да ги купат авионските билети и повторно да ги направат пред да се упатат кон аеродромите, и тоа со амбасадата на земјата која е нивна крајна дестинација и со авиокомпанијата од која ги купиле авионските карти.

 

Рестрикциите за патување од различни земји, поврзани со Ковид-19, се менуваат многу често, некогаш прекуноќ. Како аеродромски оператор и покрај тоа што ние не сме телото кое ги поставува овие правила, ние сме обврзани да ги следиме, и тоа го правиме преку најновите инструкции кои ги добиваме од авиокомпаниите и од државите/граничните власти на земјите кадешто патниците патуваат – порачува Батак.

На двата аеродрома во периодот јануари-септември годинава се реализирани 11.203 лета, што претставува 61 процент зголемување споредено со истиот период од 2020 година, но е за 34 проценти помалку споредено со истиот период во 2019 година.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.